Jörgen och Florence Milton hälsar dig välkommen!

Den troendes vapenrustning




Till sist: Var starka i Herren och hans väldiga kraft. Ta på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot djävulens lömska attacker. Det är ju inte människor vi strider mot, utan mot härskare och makter, mot mörkrets världshärskare och mot onda andemakter i himlarymden. Ta därför på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot när ni attackeras av ondskan, och behålla era ställningar när ni fullföljt allt. Stå alltså fasta! Spänn på er sanningen som ett bälte och rättfärdigheten som en bröstsköld. Sätt som skor på era fötter den beredskap som evangeliet om fred ger. Håll alltid trons sköld framför er, för med den kan ni släcka den ondes alla brinnande pilar. Ta emot frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord. Gör det under ständig bön och vädjan. Be alltid i Anden. Vaka därför, och be uthålligt för alla de heliga, utan att tröttna.
Efesierbrevet 6:10‭-‬18 NUB
..................................................
Frågan som jag ofta ställt mig, vad innebär det att ta på sig Guds vapenrustning . Men så fick jag det uppenbarat för mig. Det är inte så många gånger som vi får det undervisat.
SANNINGENS BÄLTE
Lever du i sanningen. Att Jesus är vägen sanningen och livet. Eller lever du i en lögn och tvivel på Jesus som sanningen. Ta på dig sanningens bälte var dag och mota bort tvivel. Allt Jesus säger är sant.
RÄTTFÄRDIGHETENS PANSAR
Har du rättfärdigheten som bröstsköld. Inser du att du är rättfärdig inför Gud på grund av hans nåd mot dig. Att Jesus tog din orättfärdighet på korset. För att du skulle kunna ha en rätt ställning inför Gud. När åklagaren djävulen anklagar dig kan du ta på dig rättfärdighetens pansar och veta vem du är i Jesus.
BEREDVILLIGHETENS SKOR
Lever du med skorna på dig. Är du villig att gå ut och dela evangeliet med din nästa. Var ordets görare och inte bara dess hörare.
TRONS SKÖLD
Använd din tro för att slå ner tvivel i ditt liv. Höj upp trons sköld när djävulens pilar viner omkring dig.
FRÄLSNINGEN HJÄLM
Lev i frälsningen med vetskap om vad Jesus gjort för dig på Golgata. Lev i den första kärleken till Jesus.
ANDENS SVÄRD
Bekänn och tala ut Guds ord över din situation. Svara djävulens lögner med Guds ord.
Lev i Guds vapenrustning var dag, så kommer inte fienden djävulen åt dig. Be ständigt i anden.




Kommentarer

Jesus väntar på dig!

Är du beredd att ge ditt liv till Jesus. Be honom att förlåta dina synder. Till din hjälp kan du be denna bön till Jesus och tro samt vara ärlig inför Gud när du ber. Kontakta oss gärna efter att du bedit, så vill vi hjälpa dig vidare i tron. Be högt för dig själv.

Bibelord om hur du blir fräst

Vad säger Bibeln Rom 10:9-10 9 För om du med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, ska du bli frälst. 10 Med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst.

Frälsningsbön

Jesus, jag kommer till dig precis som jag är. Förlåt mig alla mina synder och rena mig från all orättfärdighet. Jag har beslutat att följa dig från och med nu och under resten av mitt liv. Fräls mig och rädda mig från satans grepp. Jag bekänner dig Jesus som Herre i mitt liv. Tack Jesus att du på korset dog för all min synd, sjukdom och ångest. Du uppstod på tredje dagen och lever för evigt. Du sitter på Guds högra sida i himmelen och ber för mig. Tack för att jag får tillräkna mig Ditt liv, Din död och Din uppståndelse. Jesus tack för att du nu har gett mig ett evigt liv. Hjälp mig att vandra nära dig och jag ber att du leder mig på den rätta vägen för ditt namns skull. I Jesu namn, amen.